دانلود رایگان نرم افزار اتوکد AutoCAD

دانلود رایگان نرم افزار اتوکد AutoCAD
دانلود رایگان نرم افزار اتوکد AutoCAD

نرم افزار اتوکد AutoCAD

نرم افزار اتوکد یکی از معروف ترین نرم افزار های طراحی با رایانه (CAD) به حساب می آید. در این این نرم افزار امکانات و قابلیت های فراوانی برای ترسیم اشکال دوبعدی و سه بعدی وجود دارد. امکان استفاده از شکل های آماده و از پیش ساخته شده، قابلیت دیگر این نرم افزار محسوب می شود. از این نرم افزار حرفه ای و کاربردی، در حوزه های مختلف مهندسی استفاده می شود. از آن جمله می توان به عمران، معماری، مکانیک و الکترونیک اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار مقاله ی اتوکد در ویکیپدیا (+) را مطالعه بفرمایید.

ایجاد و ویرایش فایل وکتور

فضای طراحی در اتوکد، یک فضای برداری است. یعنی اشکالی که در آن ترسیم می شوند همگی از نوع وکتور هستند. البته قابلیت وارد کردن (Import) عکس های معمولی یا Raster نیز وجود دارد. از این نرم افزار می توان برای ترسیم نقشه های بسیار بزرگ، در مقیاس واقعی استفاده کرد. شما می توانید برای مشاهده ی فیلم های آموزشی اتوکد اینجا (+) کلیک کنید. اما به طور خلاصه هرآنجه در این نرم افزار طراحی شود، از نوع وکتور است. همچنین شما می توانید فایل دریافتی از سایت ما را به راحتی در این نرم افزار استفاده کنید. فقط کافی است فایل ZIP را دریافت کنید. آنرا از حالت فشرده خارج کنید (Extract). و از بین فایل های نمایش داده شده، فایلی که پسوندش DXF است را به داخل اتوکد بکشید.

فضای کاری نرم افزار AutoCAD
فضای کاری نرم افزار AutoCAD

ویرایش فایل های سی ان سی و برش لیزری

همانطور که اشاره شد یکی از کاربردهای این نرم افزار ساخت و ویرایش فایل های وکتور است. از این فایل ها در امور مختلفی استفاده می شود. یکی از این حوزه ها دستگاه های سی ان سی (CNC) هستند. معمولاً در این دستگاه ها برای هدایت مجری نهایی -مثلاً همان مته- باید یک مسیر معرفی شود. بهترین پسوندی که می تواند مسیر حرکت را در خودش ذخیره کند، وکتور ها هستند. بنابراین با استفاده از اتوکد می توانید فایل های برش لیزری، برش پلاسما، فرز سی ان سی و … را ایجاد یا ویرایش نمایید.

دانلود رایگان نرم افزار اتوکد AutoCAD

شرکت سازنده‌ی این نرم افزار سالانه نسخه‌ی جدیدی به بازار عرضه می کند. این نسخه ها به نام سال ها عرضه می شوند. مثلاً نسخه‌ی ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ و … . شما می توانید برای دریافت این نرم افزار از لینک های زیر استفاده نمایید.