دانلود رایگان نرم افزار کرل دراو CorelDraw

دانلود رایگان نرم افزار کرل دراو CorelDraw
دانلود رایگان نرم افزار کرل دراو CorelDraw

نرم افزار کرل دراو CorelDraw

نرم افزار کرل دراو (CorelDraw) یکی از نرم افزارهای مجموعه کرل می باشد. این نرم افزار جهت طراحی و ویرایش گرافیک برداری ساخته شده است. همانطور که می دانید در گرافیک برداری یا وکتور امکان تغییر ابعاد تصویر بدون افت کیفیت وجود دارد. امکانات فوق العاده و سهولت استفاده از این نرم افزار، کاربران آن را افزایش داده است. تا جایی که امروزه یکی از نرم افزار اصلی برای طراحی گرافیکی و همچنین برش لیزری محسوب می شود. در صورتی که مایلید اطلاعات بیشتری درباره آن بدانید از مقاله ی CorelDraw در ویکی‌پدیا بازدید کنید.

ایجاد و ویرایش فایل وکتور

فضای طراحی در کرل‌دراو، یک فضای برداری است. یعنی اشکالی که در آن ترسیم می شوند همگی از نوع وکتور هستند. البته قابلیت وارد کردن (Import) عکس های معمولی یا Raster نیز وجود دارد. از این نرم افزار می توان برای ترسیم نقشه های بسیار بزرگ، در مقیاس واقعی استفاده کرد. شما می توانید برای مشاهده ی فیلم های آموزشی کرل اینجا (+) کلیک کنید. اما به طور خلاصه هرآنجه در این نرم افزار طراحی شود، از نوع وکتور است. همچنین شما می توانید فایل دریافتی از سایت ما را به راحتی در این نرم افزار استفاده کنید. فقط کافی است فایل ZIP را دریافت کنید. آنرا از حالت فشرده خارج کنید (Extract). و از بین فایل های نمایش داده شده، فایلی که پسوندش SVG است را به داخل این نرم افزار بکشید.

فضای کاری نرم افزار CorelDraw
فضای کاری نرم افزار CorelDraw

ویرایش فایل های سی ان سی و برش لیزری

همانطور که اشاره شد یکی از کاربردهای این نرم افزار ساخت و ویرایش فایل های وکتور است. از این فایل ها در امور مختلفی استفاده می شود. یکی از این حوزه ها دستگاه های سی ان سی (CNC) هستند. معمولاً در این دستگاه ها برای هدایت مجری نهایی -مثلاً همان مته- باید یک مسیر معرفی شود. بهترین پسوندی که می تواند مسیر حرکت را در خودش ذخیره کند، وکتور ها هستند. بنابراین با استفاده از کرل‌دراو می توانید فایل های برش لیزری، برش پلاسما، فرز سی ان سی و … را ایجاد یا ویرایش نمایید.

آموزش نرم افزار کورل دروا

کار با این نرم افزار بسیار ساده می باشد. اما به طور بدیهی نیاز به آموزش های اولیه ای دارد. ما این آموزش ها را در قالب یک مجموعه ی ۵۴ قسمتی برای شما آماده کرده ایم. این فیلم های آموزشی که به زبان انگلیسی هستند، به صورت ویدئوهای بسیار کوتاه تهیه شده اند. برای مشاهده ی این فیلم های آموزشی نرم افزار کورل روی دکمه ی زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان نرم افزار کرل دراو CorelDraw

شرکت سازنده‌ی این نرم افزار سالانه نسخه‌ی جدیدی به بازار عرضه می کند. این نسخه ها هرکدام عدد خاصی دارند. مثلاً نسخه‌ی ۱۴ یا ۱۵ و … . شما می توانید برای دریافت این نرم افزار از لینک های زیر استفاده نمایید.